Pohonné jednotky modelu BigsterVyberte si pohonnou jednotku, která nejlépe vyhovuje vašim potřebám

Nejefektivnější ve městě

pohonná jednotka hybrid 155

Pohonná jednotka

155 k

full hybrid Kombinovaný výkon 155 koní

40 %

snížení spotřeby palivav cyklu WLTP ve městě

Od

110 g/km

emise CO₂podle protokolu WLTP, může se lišit v závislosti na verzi a volitelné výbavě

Jezděte až

80 %

času 100% na elektřinuv městském prostředí

Hybridní motor 155 – Dacia Bigster

Technologie

Bigster hybrid 155 kombinuje čtyřválcový motor o výkonu 109 koní1, elektromotor o výkonu 49 koní1, baterii o kapacitě 1,4 kWh (280 V) a inovativní multimodovou automatickou převodovku bez spojky.

 

Provoz

Pohonná jednotka full hybrid modelu Bigster s výkonem 155 koní a maximálním točivým momentem 205 Nmfull hybrid nabízí dynamický rozjezd 100% na elektřinu a rychlou akceleraci. Baterie se dobíjí za jízdy rekuperací energie při brzdění a zpomalování, čímž se dosáhne až 80 % doby jízdy po městě plně na elektřinu.

1Uvedený výkon 155 koní, skutečný výkon 158 koní.

2 Točivý moment elektromotoru 205 Nm, točivý moment spalovacího motoru 172 Nm

Nejdynamičtější

pohonná jednotka mild hybrid 140

Pohonná jednotka

140 k

mild hybrid

10 %

snížení spotřeby palivav kombinovaném cyklu WLTP

Od

129 g/km

emise CO₂podle protokolu WLTP, může se lišit v závislosti na verzi a volitelné výbavě

230 Nm

točivý moment

Motor TCe 140 – Dacia Bigster

Technologie

Pohonná jednotka mild hybrid 140 kombinuje tříválcový přeplňovaný benzinový motor nové generace o objemu 1,2 l založený na Millerově cyklu (optimalizovaná účinnost a nižší ztráty při přečerpávání) s lehkým 48V hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou.

 

Jak to funguje

Hybridní systém podporuje spalovací motor při rozjezdu a akceleraci, čímž optimalizuje jízdní zážitek a snižuje průměrnou spotřebu paliva (5,71 l/100 km) a emise CO2 (129 g/km) přibližně o 10 % ve srovnání se spalovacím motorem se stejným výkonem. 

Pro řidiče s vysokým ročním nájezdem

pohonná jednotka mild hybrid-G 140

Pohonná jednotka

140 k

mild hybrid

10 %

snížení spotřeby palivav kombinovaném cyklu WLTP

Od

118 g/km

emise CO₂podle protokolu WLTP, může se lišit v závislosti na verzi a volitelné výbavě

Více než

1 400 km

kumulativní dojezdkumulativní dojezd s nádržemi na benzin i LPG

Pohonná jednotka mild hybrid-G 140 – Dacia Bigster

Technologie

Pohonná jednotka mild hybrid-G 140 dokáže spalovat benzin i zkapalněný ropný plyn (LPG), přičemž každé z paliv má vlastní nádrž. 

 

Bigster poprvé nabízí tříválcový motor o objemu 1,2 l s turbodmychadlem, který kombinuje dvoupalivový systém benzin/LPG a lehký hybridní systém s napětím 48V.  

 

Jak to funguje

Díky přepínači dokonale integrovanému do přístrojové desky je přepínání z jednoho paliva na druhé rychlé a téměř nepostřehnutelné.  Hybridní systém pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu a akceleraci, čímž optimalizuje jízdní zážitek a efektivitu. 

Vysoce výkonný a mimořádně všestranný

pohonná jednotka hybrid-G 150 4x4

Pohonná jednotka

150 k

mild hybrid kombinovaný výkon 150 k

30 %

nižší provozní nákladyprůměrná cena LPG v Evropě k 5. květnu 2025 činila 17,50 Kč/l oproti 34,08 Kč/l za benzin

Od

118 g/km

emise CO₂podle protokolu WLTP, může se lišit v závislosti na verzi a volitelné výbavě

Jezděte až

60 %

času 100% na elektřinuv městském prostředí

Dacia Bigster – hybrid-G 150 4x4

Technologie

Bigster, dvoupalivový hybridní vůz s pohonem 4x4, kombinuje výkon benzinového motoru 1,2 litru o výkonu 140 koní s mild hybrid systémem 48 V přední části s výkonem elektromotoru 13 koní na zadní nápravě.

 

Spalovací motor je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a elektromotor s dvoustupňovou převodovkou a neutrálem.

 

Jak to funguje

Baterie se dobíjí za jízdy pomocí rekuperace brzdné energie a energie při zpomalování, což umožňuje dosáhnout až 60 % času v čistě elektrickém režimu při jízdě ve městě.

 

Díky přepínači dokonale integrovanému do přístrojové desky je přepínání z jednoho paliva na druhé rychlé a téměř nepostřehnutelné.