Hybridy kombinují konvenční benzinový motor s elektromotorem, který plní více funkcí.
Full hybridní technologie
Kombinace
1 spalovací motor
Multimódová automatická převodovka
1 samonabíjecí trakční baterie 280 V
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Elektromotor umožňuje 100% elektrickou jízdu a po zbytek času podporuje výkon spalovacího motoru. Získanou energii také přeměňuje na elektřinu k nabíjení trakčního akumulátoru.
Multimódová převodovka automaticky přepíná mezi 3 jízdními režimy:
Mild hybridní technologie
Kombinace
1 spalovací motor
1 startér-generátor
1 samonabíjecí 48V baterie pro použití na cestách
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Spalovací motor dostává přídavný točivý moment od startéru-generátoru, když je jízda energeticky nejnáročnější, například při rozjezdech nebo akceleraci.
Pomáhá také nabíjet 48V trakční akumulátor.
Až o 10 % nižší spotřeba paliva než u ekvivalentního benzinového motoru.
Mild hybridní technologie
Kombinace
1 spalovací motor
1 startér-generátor
1 samodobíjecí baterie
1 hřídel pohonu zadních kol
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Spalovací motor dostává přídavný točivý moment od startéru-generátoru, když je jízda energeticky nejnáročnější, například při rozjezdech nebo akceleraci.
Pomáhá také nabíjet 48V trakční akumulátor.
Systém Terrain Control 4X4 nabízí 5 jízdních režimů:
Snižte spotřebu paliva a emise CO2 až o 10 % ve srovnání s ekvivalentním benzinovým motorem.
Mild hybridní technologie + dvoupalivový systém LPG/benzin*
Kombinace
1 spalovací motor
1 startér-generátor
1 samodobíjecí baterie
1 nádrž na LPG doplňující nádrž na benzin
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
*Pohonná jednotka ECO-G bude možné objednat později.
Vůz vždy startuje v benzinovém režimu a poté může přepnout do režimu LPG.
Toto přepínání se provádí automaticky nebo na vyžádání pomocí zvláštního tlačítka.
Startér-generátor dodává spalovacímu motoru dodatečný točivý moment v energeticky nejnáročnějších fázích jízdy, jako je rozjezd a akcelerace. Pomáhá také nabíjet 48V trakční akumulátor.
Hybrid 155 | TCe 140 | TCe 130 4x4 | ECO-G 140 | |
---|---|---|---|---|
Technologie | Full hybrid | Mild hybrid | Mild hybrid | Mild hybrid |
Zdroj energie | Benzin + elektřina | Benzin + elektřina | Benzin + elektřina | Benzin + LPG + elektřina |
Jízda 100% na elektřinu | Ano | Ne | Ne | Ne |
Elektrická asistence spalovacímu motoru | Ano | Ano | Ano | Ano |
Stop & Start | Ano | Ano | Ano | Ano |
Nabíjení za chodu | Ano | Ano | Ano | Ano |
Elektrický start | Ano | Ne | Ne |
Ne |
Úspory na spotřebě/užívání | Až o 40 % 1 nižší spotřeba | Až o 10 % 2 nižší spotřeba | Až o 10 % 2 nižší spotřeba | Až o 50% nižší náklad na plnou LPG nádrž |
1V městském cyklu ve srovnání s obdobným benzinovým motorem a v závislosti na podmínkách používání vozidla a jízdním stylu řidiče.
2V kombinovaném cyklu ve srovnání s obdobným benzinovým motorem a v závislosti na podmínkách používání vozidla a jízdním stylu řidiče.
Na trakční akumulátor hybridního systému Bigster se vztahuje záruka po dobu 8 let nebo ujetí 160 000 km.
Ano. Dojezd hybridního vozu je v závislosti na způsobu použití větší než u vozu se spalovacím motorem nebo elektromobilu, protože umožňuje střídat více zdrojů energie.
S motorem TCe 140 má Bigster dojezd přes 780 km, s pohonnou jednotkou Hybrid 155 přes 900 km a ECO-G 140 nabízí dokonce přes 1400 km (kumulativní dojezd s oběma nádržemi na LPG a benzin).
Jedná se o mild-hybridní systém, který pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu a akceleraci, snižuje spotřebu paliva a zvyšuje výkon. Neumožňuje jízdu 100% na elektřinu.
Nabízí tak flexibilnější a dynamičtější jízdu a zároveň úsporu paliva ve srovnání s ekvivalentním neelektrifikovaným benzinovým motorem.
Je to tak snadné! U baterií hybridních vozidel (full nebo mild-hybridních) nejsou potřeba žádné speciální konektory. Dobíjejí se automaticky za jízdy, když vůz brzdí nebo zpomaluje.